fredag den 13. februar 2009

kødanselse

Jeg fik set Australia: Storfilm i lommetørklædeformat; Australia er nemlig sponsoreret af Qantas airlines, så det var en del af repertoiret af film jeg kunne se på ryglænnet af 47H.

Jeg havde sågar endda en kvindelig forskningsassistent i Human Device Interfaces som date i 48I; hun steg på sammen med sin mand -- 48J -- under mellemlandingen i Hong Kong.

De var vældigt glade for hinanden. Så så længe der i det mindste bliver sendt intense blikke et eller sted hen under filmen, har jeg fuld forståelse for at det er hvad verden kan byde ind med. Mit eget engagement i biografspillet rækker alligevel ikke meget længere end en fantasi om at invitere det -- omtrentligt -- halve dusin lamsebamser, jeg er håbløst tiltrukket af, i biografen på samme tid -- og så bare vente på et festfyrværkeri af kvindelig intrigance.

For: Ja, hver gang jeg handler ind stiller jeg mig konsekvent -- og uafhængigt af længden -- i køen med den kønneste ekspedient med det inderligste smil. Jeg udnytter det halve minut hun bruger på at scanne varerne ind på at bore mig forelsket ind i hendes dybe øjne, og når hun spørger mig om jeg skal bruge kvitteringen til noget håber jeg at hun forstår mit generte "Nej!" som det "Kun, hvis du skriver dit telefonnummer rundt i hjerteform på bagsiden?" jeg egentlig mener.

Det gør de heldigvis yderst sjældent; jeg vil vist ikke mere end det jeg får ud af sådan en ekspedition. Forhåbentlig virker det at gå med hovedet nedad, så jeg kan få blodet til at cirkulere rundt i nogle andre baner. Min nyeste plan er at gå til organiseret dans hos modstykket til USG hernede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar