mandag den 27. april 2009

Grand Buffet Hall

Tre fuldvoksne mænd. Mig, Craig og Alex -- en post-doc og vordende fader -- gik ud efter frokost i dag. Midt på campus er der et herligt studenterdrevet, økologisk og vegetarisk madhus. Her kan man kan få dahl, samt to bedårende smilehuller -- boret ind i en lysende kegle af kvindelighed, til den nette sum af 5$.

De færreste kan modstå fristelsen, hvilket naturligvis giver visse komplikationer for de sentankomne som vil sansesidde nydelsen igennem. Vejret har skiftet til Københavns favør, så et par nærværende trappetrin virkede som en sober løsning. Da vi kom dem nærmere sagde jeg "Grand Buffet Hall" højt. Det var nemlig inskriptionen over en usmækket dør for enden af trinene. Craig blev nysgærrig, og 5 sekunder senere stod vi i en kæmpe hal -- rungende af mennesketomhed.

Alex, "felt naughty". Men vi satte os alligvel ved det nærmeste bord. Jeg var færdig, men de to sludrende doktorer var endnu i færd med at spise, da en skygge fremtonede i den matterede glasdør vi var vandret ind af.

Jeg husker den paniske autoritetsfrygt, når jeg i skolen skulle forklare hvorfor natten var spenderet på computerspil i stedet for lektier.

Den indtraf ikke. Måske var det fordi pedellen virkede en smule undskyldende over at skulle smide os ud; men jeg havde ingen problemer med at spørge ind til hvad pointen med at have en tom hal, midt i et proppet studenterhus, var.

Det viser sig at hallen er forbeholdt særlige lejligheder for det betalende bourgeoisie. Herligt; i dag har jeg altså udført et styks, meningsfyldt, civil ulydighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar