lørdag den 25. april 2009

Nøgenøjen

Sjældent sender i smilende øjne tilbage mod mig, når mine øjne undersøger jeres i det øjeblik der passerer mens vi passerer hinanden på gaden.

Men jeg har altså bemærket at selvom i ikke fanger mit blik, undersøger i mig vist alligevel. Det er ikke særligt godt skjult når i holder blikket stift rettet ligeud ... indtil i er næsten ved siden af mig, og pupillerne -- som solsikker mod solen -- pludseligt roterer i takt med mig. Jeg forstår ikke helt årsagen til at forsøge at skjule nysgærrigheden: Det hedder altså ikke øjenkontrakt.

Har kvinder en forventning om at mænds udsyn standser ved 45° -- og derfra er der fri leg? Er det derfor i sørger for at holde ham den anden fast i hånden; så han aldrig får mulighed for at komme ind i en kritisk vinkel?

3 kommentarer:

  1. Dagens konkurrence: Kom med et gaet paa, hvad der bliver de sidste ord i denne blog, naar den en dag slutter. Mine personlige favoritgaet:

    1:Women! They're all whores.
    2:Kun 6 bjerge tilbage over 6000m; Maa have et andet maerke iltflaske.
    3:Hendes mund sagde nej, men hendes oejne sagde ja. Tror jeg.
    4:(...)jeg ved nu, at Mad Max er undervurderet. Mel Gibson er en sand kunstner.

    SvarSlet
  2. Mel ER en sand kunstner.
    MLD

    SvarSlet
  3. I må give mig noget mere at arbejde med... det er alt for oplagt hvornår jeg slutter min blog, når jeg kun har fire sætninger at vælge imellem!

    Og et hurtigt kig på wikipedia burde overbevise enhver om at det er urealistisk at slutte med: Kun 6 bjerge tilbage over 6000m; Maa have et andet maerke iltflaske

    SvarSlet